ToninaarOeganda.reismee.nl

Eindelijk wifi

Hallo allemaal, Het was me tot nu toe nog niet gelukt om iets op deze blog te zetten. Niet veel tijd en vooral niet veel verbinding :) Het is nu al 8 dagen geleden dat ik in Entebbe geland ben en ik heb me sinds dat moment nog geen minuut verveeld. Het is hier echt enorm mooi en heel anders dan bij ons. De eerste nachten brachten we door in het guesthouse in Kampala. We kregen een citytour in Kampala van Micheal en hij heeft ons de drukste, armste, rijkste en vooral mooiste plekjes van de stad getoond. Twee dagen later vetrokken we op safari richting Murchisson Falls. Na vele uren en hobbelige wegen kwamen we aan bij onze verblijfplaats. We konden genieten van luxe safaritenten met bedden in, een heerlijk viergangenmenu en een nog heerlijker uitzicht op de Nijl. De safari was in één woord fenomenaal. Ik heb nog nooit zoiets moois gezien. Zoveel dieren en een onbeschrijfelijke natuur. We zijn natuurlijk ook naar de watervallen zelf gaan kijken. We stonden oog in oog met de kracht van de natuur en enkele ogenblikken ervoor nog oog in oog met een leeuw. Moe en nog niet helemaal voldaan (want we konden niet genoeg krijgen van al dat moois) keerden we weer terug naar Kampala. En de volgende dag was het zover, we vertrokken naar Jinja en dus naar het babyhuis. Aangekomen was het allemaal even niet zo duidelijk. Er zijn drie vrijwilligershuizen in dezelfde 'straat' en wij kregen natuurlijk het krotje van de drie. Achja we overleven het wel en ik denk dat we vanavond trouwens mogen wisselen van huis! We zijn nu twee dagen in het babyshuis geweest en het is soms wel erg om aan te zien. Veel vliegen en mieren. En ze worden er met de harde hand aangepakt, maar dan zijn wij er om extra lief te zijn. De kindjes hebben zooooo veel aandacht nodig en zijn heel erg schattig! Er zijn 7 baby's, 13 peuters, nog een paar oudere kindjes en 7 bulungi's (gehandicapte kindjes). We hebben ze al gewassen, eten gegeven, in bed gestopt en vooral heel veel liefde gegeven. Nu zitten we in het Nile Resort met een uitzicht op de Nijl, ik voel me rijk ook al kost het hier niets :) Hier heb ik dus voor het eerst een goede verbinding. We hebben net een milkshake en een sandwich besteld en zijn daar nu op aan het wachten. Morgen weer naar het babyshuis, ik heb er al zin in want mis de kindjes nu al! Ohja ik wil nog iets zeggen, de taxi van hier 'boda boda' is super leuk. Het zijn brommertjes en soms zitten we er met 4 op (1 driver en 3 vrijwilligers) , best wel spannend! Dus alles is in orde met mij, ik heb hier de tijd van mijn leven! Groetjes van een hele blije Toni xxx

Reacties

Reacties

bomma

knap verhaal, doe zo voort toni

Marijke

Amai, Toni, leuke Blog. Tof dat we jouw ervaringen daar ook een beetje kunnen meebeleven zo. Geniet ervan !

Anja

Oh, zo leuk allemaal! Tof om te lezen... Xxx

Martine

We want more! We want more!
Keifijn om te lezen Toni!
Kan je niet ook een beetje cliniclow spelen daar, na jullie reportage hier? ;-)
stuur nog maar wat fotokes en verhalen, zodat we een goed beeld krijgen hier van jullie sjieke avontuur, en om weer eens te beseffen hoe goed wij het hier hebben!
ik zal uw ouders hier intussen wat troosten, die u nu natuurlijk onwaarschijnlijk missen hier!
Groetjes,
Martine

Cathy

Super Toni! Ik hoor dat je van elke moment geniet! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change