ToninaarOeganda.reismee.nl

Uitstap naar Kampala

Hallo,

op dit moment bevind ik mij in een internetcafe in Kampala. Niet alle toetsen van het toetsenbord werken even goed dus nu al mijn excuses voor mogelijke typfouten. Gisteren zijn we om twee uur vertrokken vanuit Jinja richting Kampala. We verblijven weer in het guesthouse waar we ook onze eerste dagen doorbrachten. Wel leuk om de mensen van hier nog eens terug te zien en ook sommige vrijwilligers die eerder in Jinja verbleven maar nu op het project in Kampala staan. Vandaag ben ik samen met Stien naar Entebbe gereisd om daar het project Foodstep te bezoeken. Het is een Vlaamse organisatie die kinderen uit de kindergevangenis probeert te halen en ze een beter leven geeft. Er leven op dit moment 91 kinderen in het weeshuis en ze komen zo goed als allemaal uit de kindergevangenis. Niet omdat ze iets fout deden, neen deze kinderen worden gewoon van straat gepikt of worden in de gevangenis geboren. Natalie, de oprichtster van het project, heeft ons heel wat chocerende verhalen verteld over verschillende kindjes. Het initiatief van deze mensen is prachtig om te zien, de kinderen kunnen naar school gaan en een beroep aangeleerd krijgen en op die manier alsnog een eigen leven opbouwen. Morgen gaan we een dagje meedoen op het project hier in Kampala, Hearts Vision. In de nacht gaan we ook mee de straat op om straatkinderen te zoeken. Oeps heb nog maar 2min tijd over dus moet afsluiten.